paylaşım (necil)

TEKNOLOJİ -ÜCRETSİZ YAZILIMLAR

Fotograf Makinası Hikayem ve FujiFilm X20

2013-05-09_1614

 

 

Ortaokul yıllarımda İstanbul-Beyazıt Üniversitesinin büyük girişine yakın yerlerde bulunan bir kaç tane olan ağaçların   altlarına pazar günleri çoğunlukla kullanılmış fotograf makinası satan bir bey amca gelirdi.

Anlattığına göre basın bürolarında çalışanların sattığı ikinci el fotograf makinalarını satın alıp bakımını yaptıktan sonra anlattığım yere getirip satmaya çalışırdı,çok da bilgiliydi ne çok şey öğrenmiştik ondan,

Hiç unutmam ilk makinam ”Zenith” markaydı.bir kaç tane objektifde almıştım o makinama, hala da duruyor zaten.

O zamanlar objektifin önüne takılan pek çok filtre vardı ama pahalıydı,çekilen fotograflara değişiklik katardı,şimdi minnacık makinanın satndart özellikleri içinde olan ,o zamanki efekt yaptığımız filtre  işlemleri.

Flaşlı çekimlerde kullanmam için  normal bir filtreme cetvel yardımı ile çizikler atmıştı,filtremin üstü kareli kağıt gibi olmuştu önceleri anlamamıştım ama bir düğünde flaşlı çekim yapmıştım o kareli filtremle,fotografı tab ettidikten sonra çektiğim fotografa hayran kalmıştım,evlenen dostumuzun ve eşinin fotografıydı  ama harikaydı benim için o yaşlarımda.

Gelin ve damat’ın çevresi ışıklar  içinde çıkmıştı,mutlulukları fotografa yansımış gibiydi ama o kareli kağıda benzeyen filtrem sayesinde ışıklar bir kırılma yapmıştı, harikaydı.Ben çok beğenmiştim ama gelin tarafı tanıdığımızdı bizim, hemen kendilerine büyük bir boy tab ettirmişlerdi filimi benden alıp.Zaten filimi daha sonra geride alamadım kayboldu gitti.

Dumanlı bir çekim yapmak istiyorum diye sormuştum ismini hatırlıyamadığım o fedakar amcaya,evladım annenden eski açık renk kadın çorabını iste gererek UV filtrenin önüne tak sıkıştırarak objektifin önüne yuvasına tak  bir dene bakalım nasıl çıkacak demişti ,şimdi beğenilirmi bilemem ama o zamanlar çektiğim dumanlı figürü olan fotograflarım çok elden ele geçip beğeni toplamıştı.

Ondan sonra çok sular aktı köprülerin altından  pek çok makinaya sahip oldu çoğunu saklarım zaten.Arasak çoğuna filim bile bulamayız artık.Tab ettirmeye verdiğim filimlerin sonucunu bekleme ,aldıktan sonra heyecanla zarfı açıp fotograflara oracıkta bakmak harikaydı.O duyguyu anlatamam ,şimdi bile.

Artık fotografı çekiyoruz digitallerle  ,bakıyoruz gözü kapalı çıknmış tekrar aynı poz lütfen deyip işlemi yeniliyoruz.Siliyoruz,atıyoruz ,flash belleklerde saklıyoruz albüm falan kalmadı…

Nereden nereye geldim ,ben internette gezinirken Fuji firmasının bir modeline rastladım.

Dijital olmasına dijital de model eski kasalar gibi ,geçmişi hatırlatıyor bana.

Beğendim  sayfama ekliyeyim paylaşayım istedim.

Detayları BURADA

Fotografları ve bilgilerinin bir kısmını ekliyeyim,

2013-05-09_1546 2013-05-09_1546_001

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on Mayıs 9, 2013 by in Bilgisayar, Donanım, Fotograf, Güncel, Program, Uncategorized, Windows, Yararlı Site, Yeni Ürünler and tagged , .
