paylaşım (necil)

TEKNOLOJİ -ÜCRETSİZ YAZILIMLAR

Bagajlarınız Artık ”Bag2Go” ve ”Trakdot” sayesinde Kaybolmayacak.

Benim başıma geldi ,bavulum uçak ile yaptığım seyahat esnasında kayboldu ,yani kayboldu derken başka bir yere gitti ben başka bir yere gittim,sonra bizi buluşturdular .

Bir kaç gün farkla tabi,ben gittiğim yerde acil ihtiyaç malzemelerini sarın almak zorunda kaldım.Hepimizin başına gelecek diye bir şey yok tabi benim şansıma öyle oldu.

2013-06-11_0858

Airbus firması bu bavul kayıplarını önlemek için bir nyazılım yaratmış,”Bag2Go” ismi verilen yazılım sizin bagaj ve çantanızın nerelerde olduğunu hangi ilemlerden geçtiğini mobil cihazlarınız üzerinden takip etmenize olanak sağlıyormuş.

Yalnız bu sistem tüm havayolları tarafından kabul görürmü bilemem.teknolojinin bizlere hediyelerinden bir tanesi daha diyebilirim.Yakında hepimize bir çip takacaklar bütün işlemlerimizi takip edecekler ,yazılımlarımızı güncelliyecekler,hangi dili konuşmak istiyorsak o bölümü tıklayıp o istediğimiz liasnı konuşacağız.gülmeyin sonu bu gidişin.Görürmüyüz bilemem ama kuru bilim filimlerde oluyorsa gerçek hayatta da olabilir.

Bir zamanlar ”Aya Seyahat” romanı vardı yazıldığı dönemde komik bulunmuştu ne oldu gerçekleşti,bakarsınız bu da olur.

Birde bir cihaz var onu alıp bavulunuza ,çantanıza takıyorsunuz yalnızca siz o yazılımı yuklediğiniz caiahazınız ile bavulunuz size yaklaşınca nerede olduğunu buluyorsunuz,böyle bir imalat var ,satılıyormuş ben buralarda göremedim.

2013-06-11_0903

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trakdot ismi verilen bu cihaz küçük bir parça ama elktronik parçaları sizin mobil cihazınız ile haberleşiyor bir nevi sinyal gönderiyor,yaklaşık 50 dolarmış.Çok seyahat edenlerin kullanması gereken bir parça bence.CES 2013 de tanıtılmış bunuda yazayım.

Bir Cevap Yazın

